Pomoc finansowa
REGULAMIN UDZIELANIA POMOCY FINANSOWEJ UCZNIOM 2023/2024
- 1
Kwoty planowane przez Radę Rodziców do wydatkowania w danym roku szkolnym na wsparcie (dalej dofinansowanie) dla uczniów potrzebujących pomocy finansowej ujmowane są w Preliminarzu wydatków funduszu Rady Rodziców każdego rozpoczynającego się roku szkolnego.
- 2
- Wniosek o przyznanie dofinansowaniaskłada rodzic lub opiekun prawny dziecka lub wychowawca
- Wniosek powinien być złożony na druku, który stanowi załącznik nr 1. Powinien on zawierać:
- stosowne uzasadnienie,
- wysokość wkładu własnego
- opinię wychowawcy klasy lub pedagoga szkolnego
- W uzasadnionych przypadkach Rada Rodziców może wystąpić o dostarczenie dodatkowych wyjaśnień
- Wniosek powinien być zostawiony w sekretariacie w wersji papierowej. Aby przyspieszyć procedurę, można go również wysłać na adres mailowy radarodzicow330@gmail.com. Prosimy jednak równocześnie o zostawienie wersji papierowej w sekretariacie.
- 3
Wysokość świadczenia uzależniona jest od środków finansowych pozostających aktualnie w dyspozycji Rady Rodziców przeznaczonych na pomoc finansową.
- 4
Oceny wniosków dokonuje Prezydium Rady Rodziców.
- 5
- Sposób przekazania przyznanej kwoty i udokumentowania wydatku ustalany jest w porozumieniu z wnioskodawcą, przy czym środki co do zasady nie mogą być przekazane bezpośrednio do rodzica/opiekuna prawnego dziecka.
- W przypadku częściowego dofinansowania, wnioskodawca zobowiązany jest do wpłacenia pozostałej kwoty ceny imprezy do organizatora lub zwrotu przekazanej kwoty dofinansowania.
- 6
- Rada Rodziców w pierwszej kolejności wspiera dzieci i rodziców/opiekunów, którzy aktywnie działają na rzecz szkoły. Finansowo (składki na Rady Rodziców) lub rzeczowo/pracą – na rzecz szkoły lub klasy (np. pomoc w przygotowaniu uroczystości szkolnych, klasowych, festynów,pomoc w remontach, praca w radzie rodzicówitd.)
2.. W uzasadnionych przypadkach Rada Rodziców może przyznać dofinansowanie uczniowi, którego rodzice/opiekunowie prawni, nie dokonywali wpłat i nie wnieśli wkładu, o którym mowa w pkt. 1.
- 7
Przyznana pomoc ma charakter uznaniowy, jest ostateczna i nie przysługuje od niej odwołanie.
- 8
Całość dokumentacji ma charakter poufny. Wgląd do wniosków posiadają członkowie Prezydium Rady Rodziców, Komisji rewizyjnej, wychowawca, pedagog szkolny oraz dyrektor.
Wniosek o udzielenie pomocy finansowej jest do pobrania w zakładce Rady Rodziców na stronie internetowej szkoły. Będzie również dostępna wersja papierowa w sekretariacie.